Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише особи, сертифікати електронних підписів чи печаток яких внесені до відповідного Реєстру
Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише особи, сертифікати електронних підписів чи печаток яких внесені до відповідного Реєстру
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що суб’єкт господарювання може проводити розрахункові операції на програмному реєстраторі розрахункових операцій самостійно або визначати уповноважених осіб – касирів.
Фізична особа – підприємець може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису особи чи електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати до Реєстру програмних РРО за умови дійсності відповідного сертифіката відкритого ключа. Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів чи печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.
Дані сертифікатів електронних підписів чи печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру програмних РРО на підставі поданих суб’єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО.
Про заповнення спрощеного чека
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що Законом України від 30.06.2023 №3219 внесено зміни до Закону від 06.07.1995 №265.
Зазначеними змінами чітко визначено категорії продавців при продажу товару або наданні послуг, які мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.
Йдеться про фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість та які не здійснюють продаж підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
При цьому, при зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, у випадку виникнення сумнівів щодо правильності віднесення певних товарів до певних груп рекомендуємо використовувати Державний класифікатор продукції та послуг (Наказ Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457) в редакції Наказу Міністерства економіки від 16.02.2017 №211 та зазначати товар (послугу), який класифікується за назвою «Групи» замість відображення конкретної позиції.
Вказана норма поширюється виключно на фізичних осіб підприємців платників єдиного податку І, ІІ та ІІІ групи зі ставкою єдиного податку 5%.
Нюанси плати за землю у разі відчуження земельної ділянки протягом року
Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що згідно п. 287.1 ст. 287 ПКУ власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Статтею 126 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями встановлено, що офіційним визнанням і підтвердженням державою факту набуття або припинення відповідного права є державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до Закону України від 01 липня 2004 року № 1952-ІV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1952).
У разі переходу права власності на земельну ділянку або права на земельну частку (пай) від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (абзац третій п. 286.5 ст. 286 ПКУ).
Оскільки п. 286.5 ст. 286 ПКУ встановлює щомісячний обов’язок виконання податкових зобов’язань з плати за землю за перебування ділянки або частки (паю) у власності та містить уточнення, відповідно до якого податкові зобов’язання з плати за землю виконуються «новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності», то при встановленні дати припинення податкових зобов’язань з плати за землю юридична особа має керуватися нормами п. 287.1 ст. 287 ПКУ в частині внесення плати за землю за фактичний період перебування у неї земельної ділянки у власності у поточному році.
Таким чином, у разі відчуження юридичною особою протягом року земельної ділянки, яка перебувала у її власності, земельний податок сплачується за фактичний період перебування земельної ділянки у власності такої особи – до дати реєстрації припинення юридичною особою речового права на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відповідно до Закону № 1952.
Місцеві бюджети Дубенщини з початку року поповнились майже на 862 млн гривень
Податкові надходження до місцевих бюджетів Дубенського району протягом семи місяців цього року склали 861,8 млн гривень. Порівняно з січнем-липнем минулого року надходження зросли на 235,8 млн гривень.або на 37,7 відсотків.
Тільки у липні цього року доходи місцевих бюджетів від податкових надходжень склали 133,7 млн гривень., що на 21,9 млн гривень. більше, ніж у липні 2022 року.
Найбільш поширеними джерелами надходжень до місцевого бюджету є такі податки, як податок на доходи фізичних осіб, якого в січні-липні надійшло 684,6 млн гривень. До минулого року показник зріс майже на 197,3 млн гривень.
Крім того, суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевого бюджету 72,3 млн гривень єдиного податку
Також вагомим джерелом наповнення бюджету стали майнові податки, яких надійшло 74,5 млн гривень, це плюс 24,9 млн гривень до минулого року. Якщо в розрізі кожного з податків, то земельного податку та орендної плати надійшло 57,8 млн гривень, податку на нерухомість надійшло 16,4 млн гривень та 276 тис гривень транспортного податку.
Звертаємо увагу, що сьогодні для наповнення бюджетів, забезпечення фінансової сторони життєдіяльності держави та підтримки наших Збройних Сил України ми повинні разом докласти максимум зусиль і сконцентруватись на цих важливих завданнях. Фінансова підтримка нашої країни наразі дуже необхідна і наші платники виконують свої зобов’язання як істині патріоти України.