Місцеві бюджети Дубенського району отримали майже 26 млн грн податку на нерухомість
За підсумками 2023 року власники нерухомості сплатили до місцевих бюджетів Дубенського району 25,8 млн гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 8,5 млн гривень більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Юридичні особи спрямували на розвиток територіальних громад краю 12,2 млн гривень податку на нерухоме майно, що на 1,8 млн гривень більше, ніж у січні-грудні 2022 року.
Жителі району – фізичні особи перерахували за нерухомість протягом дванадцяти місяців 2023 року 13,6 млн гривень цього платежу. Торік сума була на 6,7 млн гривень меншою.
Нагадаємо, що платниками податку на нерухоме майно є юридичні особи та громадяни, які мають у власності житлову та нежитлову нерухомість.
Громадяни сплачують податок за квартиру, площа якої перевищує 60 кв.м і будинок площею більше 120 кв.м. Якщо фізична особа володіє об’єктами нерухомого майна різних типів - податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв.м.
За наявності квартири, загальна площа якої перевищує
Ознайомитись з повідомленнями-рішеннями на сплату податку на нерухомість можна в приватній частині Електронного кабінету платника або у мобільному застосунку «Моя податкова».
Податкова соціальна пільга фізичній особі в 2024 році
Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що з 1 січня 2024 року відповідно до Закону України від 09 листопада 2023 року № 3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік» ,установлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у сумі 3028 грн.
Відповідно до п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
У 2024 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 4239 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 3028 грн. х 1,4), у 2023 році був 3760 грн. (2684 грн. х 1,4).
Тобто, фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.
Понад 100 млн гривень плати за землю – внесок платників до місцевих бюджетів Дубенського району
За підсумками 2023 року до місцевих бюджетів Дубенського району від платників плати за землю надійшло 100,7 млн гривень. У порівнянні з січнем-груднем 2022 року надходження збільшились на 21,9 млн гривень.
У загальній сумі сплаченого податку частка надходжень від юридичних осіб становить майже 76 відсотків, або 76,3 млн гривень. Решту – 24,4 млн грн перерахували фізичні особи – громадяни.
У податковій службі області нагадують, що фінансова спроможність громад залежить від сумління та відповідальності кожного платника податків. Тому лідерам місцевого самоврядування необхідно долучитися до інформування платників податків про важливість перерахування до місцевого бюджету майнових податків. Виконання соціальних програм, утримання у належному стані інфраструктурних об’єктів і фінансування оборонних заходів вимагають стабільних податкових надходжень.
Водночас податкова служба пропонує громадянам, які володіють нерухомістю та земельними ділянками, провести звірку щодо належних їм майнових об’єктів і нарахованих податкових платежів, своєчасно розрахуватися з бюджетом, а у випадку наявності податкового боргу – сплатити заборговані податки.
Щодо застосування РРО/ПРРО
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що з 01.01.2022 застосування реєстратора розрахункових операцій (РРО) та/або програмного РРО (ПРРО) є обов’язковим для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку ІІ – ІV групи при продажу товарів, робіт, послуг, у разі здійснення ними розрахункових операцій у розумінні Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами.
Водночас частиною другою статті 664 Цивільного кодексу України передбачено, якщо з договору купівлі-продажу не випливає обов’язок продавця доставити товар або передати товар у його місцезнаходження, обов’язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент здачі товару перевізникові або організації зв’язку для доставки покупцеві.
Тобто, якщо споживач (клієнт) замовив товар на вебсайті продавця (Інтернет-магазин), не здійснював передоплату за замовлений товар, а доставка товару здійснюється службою доставки на підставі договору, відповідно до якого товар передається такій службі для доставки покупцю, то у такому випадку РРО та/або ПРРО застосовується службою доставки безпосередньо при отриманні нею коштів як оплати за товар та передачу товару покупцю. Продавець зобов’язаний вкласти у посилку видаткову накладну або інший супровідний документ, який буде свідчити про походження товару.
Разом з цим, за умови надання продавцем, як можливого способу оплати товарів покупцем, виключно реквізитів розрахункового рахунку, відкритого в установі банку, РРО/ПРРО таким продавцем також може не застосовуватись.
Місцеві бюджети Дубенського району отримали від малого бізнесу понад 136 млн гривень єдиного податку
Бізнес Дубенського району, що працює за спрощеною системою оподаткування, протягом 2023 року перерахував до місцевого бюджету 136,2 млн гривень єдиного податку. Як повідомила начальник Дубенського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок Головного управління ДПС у Рівненській області Алла Панчук, місцеві громади Дубенщини за підсумками 2023 року отримали від «спрощенців» на 16,3 мільйони гривень більше єдиного податку, ніж за 2022 рік.
Відтак, надходження до місцевих бюджетів від представників спрощеної системи оподаткування розподілені таким чином: найбільша частка сплаченого податку належить фізичним особам – підприємцям, які сплатили 98,1 млн гривень. Від сільськогосподарських товаровиробників четвертої групи надійшло 28,4 млн гривень. Від юридичних осіб – «спрощенців» територіальні громади краю отримали понад 9,7 млн гривень цього платежу.
За стабільною позитивною динамікою надходжень єдиного податку - відповідальність та сумління малого бізнесу, представники якого всупереч обставинам воєнного часу успішно працюють, чесно сплачують податки та активно допомагають державі ефективно протидіяти загарбникові.
Звертаємо увагу, що наразі спрощена система оподаткування є найбільш запитуваною серед підприємців малого та середнього бізнесу завдяки простими і зрозумілими правилами ведення обліку та сплати податків.
Увага! Нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи
Головнt управління ДПС у Рівненській області звертає увагу платників податків – фізичних осіб, що з 01.01.2024 вводиться в дію нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), у зв’язку із набранням чинності наказу Міністерства фінансів України від 28 серпня 2023 року № 467 «Про затвердження Змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованого в Мінюсті 18 жовтня 2023 року за № 1817/40873.
Нова форма декларації передбачає виокремлення податкових зобов’язань по податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) при визначенні мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ) фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь.
Водночас звертаємо увагу, що сплата податку при визначенні МПЗ фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) здійснюється за кодом бюджетної класифікації «11010500 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування».
Крім того, у декларації змінився порядок розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв’язку із використанням права на податкову знижку за витратами, понесеними відповідно до пункту 166.3 статті 166 розділу IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), крім витрат, зазначених у підпункті 166.3.10 пункту 166.3 статті 166 розділу IV Кодексу (додаток Ф3 до декларації).
Про облік товарних запасів для користувачів ПРРО
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні РРО.
При цьому, продаж підакцизних товарів має здійснюватися з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Відтак, користувачу ПРРО від ДПС необхідно заповнити довідник «Номенклатура», для відкриття якого слід обрати пункт меню «Довідники – Номенклатура».
Звертаємо увагу, що довідник «Номенклатура» не містить номенклатурних позицій при першому відкритті програмного забезпечення «ПРРО ДПС». Вказаний довідник призначений для програмування назви, ціни, одиниці виміру товарів (послуг) та коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів проте не забезпечує ведення обліку товарних запасів, передбаченого вимогами п. 12 ст. 3 Закону № 265.
Щодо відомостей, які повинна містити довідка про доходи для отримання податкової знижки
Головне управління ДПС у Рівненській області інформують, що відповідно до п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за встановленою формою.
На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.
При цьому особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку (п.п. «в» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).
Враховуючи те, що затвердженої форми довідки про доходи, яку повинні надавати податкові агенти на вимогу платника податків, нормами чинного законодавства не передбачено, то довідка надається у довільній формі, в якій, крім загальної інформації про фізичну особу (П. І. Б, реєстраційний номер облікової картки, період роботи), зазначається обов’язково наступна інформація:
сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою);
розмір та сума податкової соціальної пільги;
сума нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб.