Привільненська громада

Рівненська область, Дубенський район

Про оформлення підприємцем найманого працівника на роботу

Дата: 02.02.2024 15:10
Кількість переглядів: 100

Фото без опису

Млинівська ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області звертає увагу суб’єктів господарювання, що приймаючи  на роботу нового працівника, фізична особа – підприємець має пам’ятати, що  відповідно до положень Кодексу законів про працю (КзПП), правила оформлення  найманих працівників на роботу є однаковими  для юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. 

Послідовність дій ФОП при оформленні найманого працівника на роботу така: 

-  подання особою документів щодо працевлаштування та заяви  про прийняття на роботу; 

- укладення в письмовій формі трудового договору з найманим працівником (п.6 ч.1 ст.24 КзПП; типова форма трудового договору між працівником і роботодавцем, який використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260); 

- оформлення наказу (розпорядження) про прийняття на роботу (заповнюється типова форма № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489); 

- подання повідомлення органу ДПС про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (форму Повідомлення затверджено постановою КМУ від 17.06.2015  № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» із змінами і доповненнями). 

Статтею 21 Кодексу законів  про працю України (КзППУ) встановлено, що трудовий договір – це угода між  працівником і власником підприємства, установи, організації, або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою:  

- працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку; 

- власник підприємства, установи, організації, або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівнику заробітну плату і забезпечувати належні умови праці, необхідні для виконання роботи, передбаченої законодавством про працю, колдоговором і угодою сторін. 

Трудовий договір між ФОП та найманим працівником укладається письмово у 2-ох примірниках: по одному для кожної з сторін. Трудовим договором  передбачається, зокрема  строк дії договору, обов’язки працівника та роботодавця, робочий час, вихідні, тривалість щорічної оплачуваної відпустки, порядок вирішення спорів, оподаткування заробітної плати, тощо. 

Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (далі - Повідомлення) подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.      

У разі відсутності технічної можливості подання Повідомлення засобами електронного зв’язку в електронній формі, Повідомлення подається у формі документа на папері згідно з додатком до Постанови № 413 разом з копією в електронній формі. 

Сплата майнових податків забезпечила надходження  до бюджетів Дубенського району майже 127 млн гривень

За підсумками 2023 року власники майна – як фізичні, так і юридичні особи – забезпечили надходження до бюджетів громад Дубенського району  на суму 126,9 млн гривень. Це на 30,5 млн гривень більше, ніж сплачено у січні-грудні 2022 року.. 

 

Зокрема, найбільшу суму до місцевих бюджетів спрямували власники та користувачі землі. Так, за січень-грудень до скарбниць надійшло 100,7 млн гривень плати за землю. З цієї суми 76,3 млн гривень сплатили юридичні особи, решту – 24,4 млн гривень – фізичні особи.

 

Майже на 70% порівняно з 2022 роком збільшилась сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Власники нерухомості перерахували до бюджетів територіальних громад 25,7 млн гривень. Із них юридичні особи забезпечили 12,2 млн гривень, збільшивши темп приросту на 1,8 млн гривень. Фізичні особи – власники нерухомості спрямували до бюджетів територіальних громад 13,5 млн гривень, що на 6,7 млн гривень більше, ніж за 2022 рік.

 

Платники транспортного податку сплатили до бюджетів упродовж 2023 року  484 тис гривень.

 

Звертаємо увагу фізичних осіб на тому, що сплачені ними майнові податки зараховуються винятково до бюджету громади, на території якої знаходиться об’єкт оподаткування. Громадяни мають право самостійно звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки щодо належних їм об’єктів і нарахованих платежів та отримання податкового повідомлення-рішення про нараховану суму земельного податку та податку на нерухоме майно.  

 

Платники податку на нерухоме майно та встановлені пільги

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що  платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової або нежитлової нерухомості. 

Податкове повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з ПКУ, разом з детальним розрахунком суми та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом до 1 липня року, що настає за базовим податковим  періодом. 

База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується: 

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік). 

Сільські, селищні, міські ради встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об'єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). 

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються, виходячи з їх майнового стану та рівня доходів. 

Усі вищезазначені пільги з податку для фізичних осіб не застосовуються до: 

об'єкта/об'єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об'єкта/об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі; 

об'єкта/об'єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності). 

Єдиний рахунок - для сплати податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів

Головне управління ДПС у Рівненській області  інформує, що платники податків мають змогу сплачувати податки та збори, єдиний внесок та інші платежі, використовуючи Єдиний рахунок.

 

Так, платник податків за власним бажанням може відкрити в Казначействі Єдиний рахунок і використовувати його для сплати податкових зобов’язань, податкового боргу з податків та зборів і єдиного внеску. Використання Єдиного рахунку для сплати податків та зборів, інших платежів, єдиного внеску дозволить  забезпечити  скорочення витрат часу на формування платіжних доручень, зменшення кількості платіжних доручень, запобігти помилковій сплаті грошових зобов’язань та уникнення непорозумінь, пов’язаних зі зміною рахунків.

 

Повідомлення про використання або про відмову від використання Єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через Електронний кабінет.

 

Для подання "Повідомлення про використання єдиного рахунку" платник використовує  форму J/F 1307001.

 

Платнику надходить квитанція про включення до Реєстру платників, які використовують Єдиний рахунок.

 

Після цього платник надає до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів Єдиного рахунку на загальну суму без визначення одержувачів або з визначенням одержувачів.

 

Платники податків, які не подали Повідомлення за формою J/F 1307001, продовжують сплачувати платежі безпосередньо на бюджетні/не бюджетні рахунки.

 

Відмовитися від використання Єдиного рахунку можна з 01 січня наступного календарного року.

 

Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання Єдиного рахунку один раз протягом календарного року.

 

Використання Єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про використання Єдиного рахунку.

Звертаємо увагу, що під час використання Єдиного рахунка для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, платник податків не має права сплачувати такі кошти на інші рахунки, відкриті Казначейством.

 

На підставі інформації про рух коштів на Єдиному рахунку ДПС відображає кошти в єдиній картці платника у режимі реального часу, але не пізніше наступного робочого дня після отримання інформації від Казначейства.

 

Нагадуємо, що Єдиний рахунок не використовується для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з таких податків та платежів:

 

- з ПДВ та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового (їх сплата відбувається через системи електронного адміністрування),

 

- частини чистого прибутку (доходу) державними та комунальними підприємствами та їх об’єднаннями.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь