За яких умов у платника акцизного податку припиняється обов’язок з подачі декларацій
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що підпунктом 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
При цьому платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).
Також платники, визначені п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 прим. 1 ст. 49 ПКУ).
Отже, якщо платник не є особою, яка реалізує пальне або спирт етиловий, або здійснює діяльність, яка не ліцензується, тобто у нього відсутні діючі (в т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією та у звітному періоді у такого платника не виникли об’єкти оподаткування, або не з’явились показники, що підлягають декларуванню, то платник у такому звітному періоді не зобов’язаний подавати декларацію з акцизного податку.
Звірка даних щодо плати за землю
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що, відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Земельний податок є обов’язковим платежем, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Орендна плата є також обов’язковим платежем за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди, що передбачено ст. 14 Податкового Кодексу України.
Згідно з абзацами сьомим – дванадцятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку, з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 ПКУ, звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації або за місцем знаходження земельних ділянок, для проведення звірки даних щодо: розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності або користуванні платника податку; права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ, розміру ставки земельного податку, а також нарахованої суми плати за землю.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить перерахунок суми податку і надсилає чи вручає йому нове податкове повідомлення-рішення разом з детальним розрахунком суми податку. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим.
Переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з плати за землю чи інших майнових податків можна також у приватній частині Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua.
Легальна реалізація підакцизної продукції додала місцевим бюджетам Дубенського району 1,9 млн гривень роздрібного акцизу
Впродовж січня-лютого 2024 року до місцевих бюджетів територіальних громад Дубенського району надійшло акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на загальну суму 1,9 млн гривень. Це на 395 тис гривень більше ніж за відповідний період минулого року.
Нагадаємо, що відповідно до норм Бюджетного кодексу акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, зараховується до міських, селищних, сільських бюджетів та бюджетів об’єднаних територіальних громад.
Ставка цього податку визначена в розмірі 5 відсотків із кожної одиниці проданої алкогольної продукції чи тютюнового виробу.
Майже 550 тис грн екологічного податку надійшло від підприємств Дубенського району
За два місяці цього року суб’єкти господарювання Дубенщини, які здійснюють викиди забруднюючих речовин, перерахували до бюджетів усіх рівнів 549 тис гривень екологічного податку.
Із загальної суми до спеціального фонду місцевих бюджетів спрямовано 302 тис гривень. До державного бюджету платники екологічного податку сплатили 247 тис гривень
Нагадуємо, що платниками екологічного податку, відповідно до пункту 240.1 статті 240 Податкового Кодексу України (далі – ПКУ), є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема:
викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (п. 240.1.1 ПКУ);
скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні обʼєкти (п. 240.1.2 ПКУ);
розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання (п. 240.1.3 ПКУ).