Привільненська громада

Рівненська область, Дубенський район

За перший квартал 2024 року платники податків Дубенського району сплатили 345,6 млн гривень ПДФО

Дата: 05.04.2024 09:09
Кількість переглядів: 35

Фото без опису

За підсумками першого кварталу 2024 року платниками податків Дубенського району сплачено 345,6 млн гривень податку на доходи фізичних осіб.

Із загальної суми сплати до державного бюджету сплачено 196,7 млн гривень, а до бюджетів громад району – 148,9 млн гривень.

У податковій службі наголошують, що податок на доходи фізичних осіб – це загальнодержавний податок, що стягується з доходів фізичних осіб (громадян-резидентів) і нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження в Україні.

Базова ставка податку на доходи фізичних осіб складає 18 відсотків з доходів, нарахованих (виплачених, наданих), у тому числі, у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Нагадаємо, що триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2023 році, в рамках якої  громадяни, котрі отримали доходи, з яких торік  не сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, мають подати Річну податкову декларацію про доходи в строк до 1 травня 2024 року

Про терміни використання РРО та їх заміну

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує суб`єктам підприємницької діяльності, які при розрахунках за готівку використовують реєстратори розрахункових операцій, що термін використання РРО становить не більше 7 років з моменту введення в експлуатацію, або не повинен перевищувати 9 років з дати випуску.

У порядку технічного обслуговування та ремонту реєстратора розрахункових операцій визначено, що строк служби – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність реєстратора розрахункових операцій, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів.

При цьому жоден виробник не передбачає продовження такого строку залежновід того, більше чи менше днів на тиждень працював апарат. Фактично після закінчення строку служби апарата виробник не гарантуєподальшупрацездатність РРО в цілому, а також  не гарантуєзбереженняінформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону Українивід 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Отже, при використанні суб’єктом господарювання РРО, який вичерпав свій строк експлуатації, такийтехнологічний пристрій не може вважатися РРО відповідно до вимог Закону №265.

Відповідно до пункту 4.2 наказу Міністерства фінансів України №547 від 14.06.2016 року “Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій” із змінами і доповненнями скасування реєстрації РРО відбувається коли вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстріекземплярів РРО абоупаспорті (формулярі) РРО, який не включений до такого реєстру та був зареєстрований у контролюючому органі до створення такого реєстру.

Заяву про скасування реєстрації суб'єкт господарювання або представник суб'єкта господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО. Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в центрі сервісного обслуговування, з яким суб'єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Разом із заявою про скасування реєстрації суб'єкт господарювання надає реєстраційне посвідчення.

Про визначення МПЗ у разі переходу протягом календарного року права власності на земельну ділянку

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) це – мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь. Це визначено, підпунктом 14.1.114 прим. 2 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями. 


Сума МПЗ, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить одній юридичній або фізичній особі, у тому числі фізичній особі – підприємцю, є загальним МПЗ.


Особливості визначення загального МПЗ платників податку – власників, орендарів, користувачів на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь визначені п. 170.14 ст. 170 ПКУ, п.п. 170.14.1 якого встановлено, що для платників податку – власників, орендарів, користувачів на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, не переданих такими особами в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування на підставі договорів, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, загальне МПЗ визначається контролюючим органом.


У разі передачі таких земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування на підставі договорів, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, їх розмір враховується при визначенні загального МПЗ орендарів, користувачів на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) таких земельних ділянок у порядку, встановленому ПКУ (п.п. 170.14.2 п. 170.14 ст. 170 ПКУ).


Згідно з п.п. 170.14.3 п. 170.14 ст. 170 ПКУ визначення загального МПЗ фізичним особам здійснюється контролюючими органами за податковою адресою таких осіб.


МПЗ обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру та/або на підставі оригіналів чи належним чином засвідчених копій відповідних документів платника податків, зокрема, документів, що підтверджують право власності/користування.


Порядок визначення МПЗ встановлено ст. 38 прим. 1 ПКУ, згідно з п.п. 38 прим. 1.1.4 якого МПЗ визначається за період володіння (користування) земельною ділянкою, який припадає на відповідний податковий (звітний) рік.


У разі передачі земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування МПЗ визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, визначеному ПКУ (п. 38 прим. 1.3 ст. 38 прим. 1 ПКУ).


У разі переходу права власності або права користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди, на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) до іншого власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) протягом календарного року та за умови державної реєстрації такого права відповідно до законодавства, МПЗ щодо такої земельної ділянки визначається для попереднього власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) за період з 1 січня такого календарного року до початку місяця, в якому припинилося право власності на таку земельну ділянку, або в якому така земельна ділянка передана в користування (оренду, суборенду, емфітевзис), а для нового власника, орендаря або користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) – починаючи з місяця, в якому він набув право власності або право користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди на таку земельну ділянку, та враховується у складі загального МПЗ кожного з таких власників або користувачів.


У разі відсутності державної реєстрації переходу права власності або права користування, у тому числі оренди, емфітевзису, суборенди, на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) до іншого власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) протягом календарного року МПЗ щодо такої земельної ділянки визначається для попереднього власника, орендаря, користувача на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) на загальних підставах за податковий (звітний) рік.

Громади Дубенського району отримали в розпорядження понад 30 мільйонів гривень майнових податків  

Територіальні громади Дубенського району у першому кварталі 2024 року залучили 30,3 млн гривень майнових податків. Це на 6,3 млн гривень, або на 26,3 відсотки більше проти аналогічного періоду минулого року.   

 

Зокрема, громади отримали в розпорядження 6,4 млн гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, понад 23,7 млн гривень плати за землю та понад 131 тис гривень транспортного податку.   

 

Нагадуємо, що сплачені майнові податки в повному обсязі зараховуються до бюджету громади, на території якої знаходиться об’єкт оподаткування.

 

Лише за умови сумлінного виконання обов’язків усіма платниками податків громади матимуть кошти для підтримання у належному стані об’єктів критичної інфраструктури, фінансування соціальної сфери та потреб оборони.

 

Насамперед, громадянам, які володіють нерухомістю та земельними ділянками, варто провести звірку щодо належним їм об’єктів і нарахованих податкових платежів через Електронний кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова».

До місцевих бюджетів Дубенського району надійшло майже 48 мільйонів гривень єдиного податку

Перший квартал 2024 року додав місцевим бюджетам Дубенщини 47,9 млн гривень єдиного податку. Таким чином, надходження єдиного податку у січні-березні 2024 року на 48,2 відсотки перевищують показники аналогічного періоду минулого року.

Значна частка сплаченого податку – внесок приватних підприємців. За три місяці вони сплатили 35,7 млн грн єдиного податку, що на 13,3 млн грн більше, ніж за відповідний період 2023 року.

Юридичні особи - спрощенці сплатили 3,9 млн гривень єдиного податку. Сільськогосподарські товаровиробники спрямували до місцевих бюджетів  8,3 млн гривень єдиного податку.

Нагадуємо, що єдиний податок – платіж, який спрямовується в повному обсязі до місцевих скарбниць. Відтак територіальні громади можуть його використовувати для розвитку своєї інфраструктури.

Представники малого бізнесу Дубенського району стабільно забезпечують життєдіяльність територіальних громад, оскільки активно та сумлінно сплачують єдиний податок до місцевих бюджетів.

Задекларовані податкові зобов’язання необхідно сплатити до 31 липня

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що триває щорічна кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2023 році.

 

 Відтак, декларуванню підлягають доходи, отримані від осіб, що не є податковими агентами, тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи. декларуванню підлягають доходи, отримані від осіб, що не є податковими агентами (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів належать доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам, успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини або договору дарування за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, надавали репетиторські послуги та ряд інших.

 

Також необхідно задекларувати доходи, отримані від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. Це, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, доходи від операцій з цінними паперами, а також необхідно задекларувати іноземні доходи тощо.

 

Звертаємо увагу, що з метою створення комфортних умов для платників податків – фізичних осіб та спрощення процедури подання декларації про майновий стан і доходи, діє сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» у приватній частині Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/). Крім того для подання декларації громадяни також можуть скористатися мобільним застосунком «Моя податкова».

 

Слід пам’ятати, що податкові зобов’язання, визначені такими фізичними особами у деклараціях, необхідно сплатити не пізніше 31 липня 2024 року.

Про перехід на спрощену систему оподаткування 

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що відповідно до п. 291.2 ст. 291 Податкового кодексу України (із змінами, далі – ПКУ) у главі 1 розд. ХІV «Спеціальні податкові режими» встановлюються правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.

Згідно з п. 291.4 ст. 291 ПКУ, зокрема, встановлено граничні обсяги доходу дозволені протягом календарного року для платників єдиного податку відповідної групи:

- для першої групи – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року;

- для другої групи – 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року;

- для третьої групи – 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.

Згідно з абзацами першим-третім п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 розд. ХІV ПКУ.

Поряд з цим п. 292.14 ст. 292 ПКУ встановлено, що визначення доходу здійснюється для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Отже, враховуючи норму п. 292.14 ст. 292 ПКУ щодо визначення доходу для надання права зареєструватися платником єдиного податку, фізична особа – підприємець, яка прийняла рішення про перехід на спрощену систему оподаткування з І, ІІ, ІІІ або ІV кварталу поточного року, визначає суми отриманих доходів на загальній системі оподаткування окремо як за попередній календарний рік так і у поточному році. За умови дотримання сукупності критеріїв, передбачених главою 1 розд. XIV ПКУ (в т. ч. встановленого п. 291.4 ст. 291 ПКУ граничного обсягу доходу для відповідної групи) фізична особа-підприємець може обрати спрощену систему оподаткування. З метою реєстрації платником єдиного податку обсяг доходу, отриманий протягом поточного року на загальній системі оподаткування, не повинен перевищувати дозволений граничний обсяг доходу, встановлений п. 291.4 ст. 291 ПКУ для відповідної групи платника єдиного податку.

 

Щодо надання в суборенду нерухомого майна ФОП, який застосовує другу групу платника  єдиного податку

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що Пунктом 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлені умови перебування фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, у відповідних групах платників єдиного податку.


Відповідно до п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ до другої групи платників єдиного податку належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:


     не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;


     обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.


Дія п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ не поширюється на фізичних осіб – підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), послуги з надання доступу до мережі Інтернет, а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи. 


Пунктом 291.5 ст. 291 ПКУ визначені види діяльності та умови, при яких суб’єкти господарювання не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп.


Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 400 кв. метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 900 кв. метрів (п.п. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 ПКУ).

 
Відповідно до КВЕД ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457 із змінами, діяльність, пов’язана із наданням в оренду власного чи орендованого нерухомого майна відноситься до групи 68.20.


Таким чином, фізична особа – підприємець, яка надає в суборенду житлові приміщення лише до 400 кв. метрів (включно) та/або нежитлове приміщення до 900 кв. метрів (включно), має право застосовувати другу групу платників єдиного податку за умови здавання таких приміщень в суборенду платникам єдиного податку та/або населенню.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь