Привільненська громада

Рівненська область, Дубенський район

Територіальні громади Дубенського району отримали понад 2,7 мільйона гривень роздрібного акцизу

Дата: 15.04.2024 10:36
Кількість переглядів: 99

Фото без опису

За підсумками першого кварталу 2024 року платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів  до місцевих бюджетів Дубенського району  сплачено 2759 тис гривень. Ця сума перевищила надходження січня-березня 2023 року на 550 тис гривень.

 

Звертаємо увагу, що лише за умови легальної реалізації підакцизної продукції громади щомісяця отримуватимуть належні надходження до бюджету. 

 

Споживачам підакцизної продукції обов’язково варто врахувати, що лише виготовлені й реалізовані з дотриманням положень чинного законодавства та стандартів алкогольні напої, за умови помірного споживання, не становлять загрози життю та здоров’ю. Отож, щоб не завдавати шкоди здоров’ю, варто звертати увагу на наявність у продавця підакцизного товару ліцензії та перевірити у виданому фіскальному чеку відображену суму роздрібного акцизу.     

 

Не менш важливо, щоб на кожній одиниці горілчаної продукції чи тютюнових виробів була марка акцизного податку встановленого зразка. 

Особливості сплати єдиного внеску  фізичною особою - підприємцем, у разі наявності основного місця роботи

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, які мають основне місце роботи або уклали гіг-контракт з резидентом Дія Сіті в порядку та на умовах, передбачених Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем (резидентом Дія Сіті) сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.

Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення ними бази нарахування за місяці звітного періоду, за які роботодавцем (резидентом Дія Сіті) сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску. Самостійно визначена такими особами база нарахування не може перевищувати максимальну величину бази нарахування єдиного внеску, встановлену цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Обов’язки платників єдиного внеску регламентовано частиною другою статті 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», згідно з приписами якої, платник єдиного внеску, зокрема, зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок та подавати звітність про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України.

Визначення терміну використання легкового автомобіля з метою оподаткування транспортним податком

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує,що гідно з п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.


Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.


Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному вебсайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального. 


Підпунктом 267.6.3 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що органи внутрішніх справ зобов’язані до 1 квітня 2015 року подати контролюючим органам за місцем реєстрації об’єкта оподаткування відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами.


З 1 квітня 2015 року органи, що здійснюють державну реєстрацію транспортних засобів, зобов’язані щомісяця у десятиденний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця.


Форма подачі інформації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.


Відповідно до п.п. 14.1.163 п. 14.1 ст. 14 ПКУ перша реєстрація транспортного засобу – реєстрація транспортного засобу, яка здійснюється уповноваженими державними органами України щодо цього транспортного засобу в Україні вперше.


Новий транспортний засіб – транспортний засіб, що не має актів державної реєстрації уповноважених органів, у тому числі іноземних, які дають право на його експлуатацію (п.п. 14.1.124 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).


 Транспортні засоби, що використовувалися, – транспортні засоби, на які уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право експлуатувати такі транспортні засоби (п.п. 14.1.251 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).


Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388.


Якщо на транспортні засоби уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право їх експлуатувати, то вони вважаються використовуваними. Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано уповноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі.


У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, то такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

Нюанси отримання податкової знижки в частині суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п.п. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.


 Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року (п. 175.1 ст. 175 ПКУ). 


Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла (абзац третій п. 175.1 ст. 175 ПКУ).


Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст. 175 ПКУ, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому, зокрема, збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання (п.п. 175.4 ст. 175 ПКУ).


Таким чином, фізична особа може включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом лише при дотриманні умов, передбачених п. 175.1 ст. 175 ПКУ. 


 Житловий будинок (квартира, кімната), що будується чи придбавається, має бути визначений як основне місце проживання. Якщо протягом звітного року об’єкт іпотеки був відчужений, то фізична особа не має права на отримання податкової знижки в частині суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом.

Фізична особа, яка має статус внутрішньо переміщеної особи, має право на податкову знижку за понесеними витратами по оренді житла

 Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу, що фізична особа – платник податку, яка має статус внутрішньо переміщеної особи, має право на податкову знижку на суми коштів, фактично сплачених нею протягом звітного року, у вигляді орендної плати за договором оренди житла – квартири чи будинку, відповідно до п.166.9 ст. 166 Податкового кодексу України. 

 

Для отримання податкової знижки необхідно подати до податкових органів декларацію про майновий стан і доходи. До декларації необхідно додати копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, копію договору оренди житла, платіжні та розрахункові документи, що підтверджують факт сплати, заяву, в якій зазначені відомості щодо відсутності умов, які не дають право на отримання податкової знижки згідно з нормами законодавства. 

 

Звертаємо увагу, копії зазначених документів надаються разом з податковою декларацією, у тому числі при поданні декларації засобами електронного зв'язку в електронній формі, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку. 

 

При цьому, податкова знижка надається виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:


не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України;


не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

 

Розмір такої знижки не може перевищувати у розрахунку на календарний рік 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року. 

 

Документами, які підтверджують відсутність умов, що не дають права на отримання податкової знижки може бути Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, інформація від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних чи райдержадміністрацій щодо адресної допомоги для покриття витрат на проживання тощо.

Суб’єкти господарювання Дубенського району з початку року сплатили  понад 3 млн грн податкового боргу

За результатами вжитих заходів із погашення податкової заборгованості, за підсумками першого кварталу 2024 року платниками, які перебувають на обліку в податкових органах Дубенського району, сплачено до зведеного бюджету 3,1 млн гривень. Із них державний бюджет отримав 1,7 млн гривень. 

 

Надходження від заходів стягнення в рахунок погашення заборгованості   з єдиного внеску на загальнобов’язкове державне соціальне страхування за підсумками січня – березня  поточного року склали 700 тис гривень.

До боржників застосовуються як застережні заходи (направлення податкової вимоги), так і заходи примусового характеру (стягнення податкового боргу на підставі рішення суду, рішення керівника, стягнення готівки, адміністративний арешт коштів, стягнення з органу управління).

 

Так, з початку року фахівці податкової служби подали до суду 64 позови щодо стягнення 5,1 млн гривень податкового боргу. Зокрема, 10 звернень щодо надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок стягнення готівкових (безготівкових) коштів на суму податкового боргу 3,3 млн гривень. Щодо надання дозволу на реалізацію описаного майна подано 2 позови на суму 1,5 млн гривень. Також до суду направлено 54 позови щодо стягнення активів фізичних осіб через органи державної виконавчої служби на суму податкового боргу 1,8 млн гривень.

 

Нагадаємо, що переглянути інформацію щодо наявності/відсутності податкового боргу можна з допомогою електронних сервісів ДПС, в Електронному кабінеті, у мобільному застосунку «Моя податкова», а також можна провести звірку в Центрі обслуговування платників за місцем реєстрації.         

Понад 55 мільйонів гривень податку на прибуток сплачено підприємствами Дубенщини

Протягом першого кварталу 2024 року суб’єкти господарювання Дубенщини перерахували до бюджетів усіх рівнів 55,7 млн гривень податку на прибуток.

Із сплаченої підприємствами суми податку на прибуток 49,9 млн гривень спрямовано до Державного бюджету, решту – 5,8 млн гривень – до місцевих скарбниць області.

Нагадаємо, що порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначено статтею 137 Податкового кодексу України. Платіж нараховується платником самостійно. Базова ставка податку на прибуток підприємств становить 18 відсотків.

 

Звертаємо увагу, якщо річний дохід платників податку на прибуток від будь-якої діяльності (за вирахування непрямих податків) перевищує 40 млн грн, то податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. Якщо такий дохід не перевищує 40 млн грн, то такі платники застосовують річний податковий (звітний) період, який починається з 1 січня по 31 грудня поточного звітного року.

Понад 55 мільйонів гривень податку на прибуток сплачено підприємствами Дубенщини

Протягом першого кварталу 2024 року суб’єкти господарювання Дубенщини перерахували до бюджетів усіх рівнів 55,7 млн гривень податку на прибуток.

Із сплаченої підприємствами суми податку на прибуток 49,9 млн гривень спрямовано до Державного бюджету, решту – 5,8 млн гривень – до місцевих скарбниць області.

Нагадаємо, що порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначено статтею 137 Податкового кодексу України. Платіж нараховується платником самостійно. Базова ставка податку на прибуток підприємств становить 18 відсотків.

 

Звертаємо увагу, якщо річний дохід платників податку на прибуток від будь-якої діяльності (за вирахування непрямих податків) перевищує 40 млн грн, то податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. Якщо такий дохід не перевищує 40 млн грн, то такі платники застосовують річний податковий (звітний) період, який починається з 1 січня по 31 грудня поточного звітного року.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь