Громади Дубенщини отримали в розпорядження 96,7 млн гривень майнових податків
Бюджети територіальних громад Дубенського району за вісім місяців 2024 року залучили 96,7 млн гривень майнових податків. Це на 10,5 млн гривень більше проти аналогічного періоду 2023 року.
Зокрема, громади отримали в розпорядження понад 23,2 млн гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, майже 73,1 млн гривень плати за землю та 435 тис гривень транспортного податку.
У податковій службі зазначають, що саме майнові податки, як стабільне джерело бюджетних надходжень на територіях, де не ведуться активні бойові дії, дозволяють органам місцевої влади планувати та фінансувати видатки на належне утримання закладів охорони здоров’я та освіти, діяльність комунальної сфери та долучатися до розв’язання інших актуальних питань, зокрема оборонного характеру. Тож рекомендуємо власникам нерухомості та землі дбати про своєчасні розрахунки з бюджетом, а тим, хто боргує – негайно погасити податкові борги перед місцевими бюджетами.
Лише за умови сумлінного виконання обов’язків усіма платниками податків громади матимуть кошти для підтримання у належному стані об’єктів критичної інфраструктури, фінансування соціальної сфери та потреб оборони.
Звертаємо увагу, що громадянам, які володіють нерухомістю та земельними ділянками, варто провести звірку щодо належним їм об’єктів і нарахованих податкових платежів через Електронний кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова».
Дії суб’єкта господарювання, якщо він при заповненні заяв на РРО або ПРРО, КОРО зазначає відповідний «код КАТОТТГ» та отримує повідомлення, що такий код відсутній в довіднику
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що суб’єкту господарювання, який при заповненні заяв про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) за формою № 1-РРО (ідентифікатор форми J/F1311406) або програмного РРО за формою № 1-ПРРО (J/F 1316605), заяви про реєстрацію книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) та/або розрахункової книжки за формою № 1-КОРО (J/F1311305) в графі «Дані щодо господарської одиниці» зазначає відповідний «код КАТОТТГ» та отримує повідомлення, що такий код відсутній в довіднику, необхідно здійснити такі дії:
переконатись що обрано значення саме населеного пункту (місто, село), а у разі поділу населеного пункту на райони, то його району;
перевірити щоб вказане значення «код КАТОТТГ» не було закрито шляхом приєднання до іншого населеного пункту або зміни підпорядкування іншій адміністративній одиниці;
переконатись, що в заяві обрано значення, яке надається користувачу саме з довідника, а не введено вручну.
Звертаємо увагу платників податків, що на вебпорталі ДПС України функціонує розділ «Онлайн-навчання», який містить корисну інформацію з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати податкових платежів.
Для зручності користувачів всі матеріали розподілені за блоками. В одному з блоків можна ознайомитись з інформацією щодо використання РРО. Розміщений розділ «Онлайн-навчання» за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.
При перевищенні доходу в сумі 1 млн гривень - обовязкова реєстрація платником ПДВ
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі операцій з постачання товарів/послуг з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі (зокрема, але не виключно шляхом встановлення спеціального застосунку або додатку на смартфонах, планшетах чи інших цифрових пристроях), нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 грн. (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.
У разі проведення операцій з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави, обов’язкова реєстрація платником ПДВ здійснюється незалежно від того, чи досягає особа загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, 1000000 грн., а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством.
У разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій 1000000 гривень.
Пунктом 183.10 ст. 183 ПКУ визначено, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Про отримання витягу щодо стану розрахунків платника з бюджетом в Електронному кабінеті
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що платникам податків в Електронному кабінеті доступне отримання Витягу з щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску (далі - Витяг щодо стану розрахунків), починаючи з 2013 року за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Крім цього, розроблено окремий функціонал для платників, які мають податковий борг на день подання Запиту про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС стосовно розрахунку пені, яка буде нарахована у разі погашення такого боргу поточною датою.
Для отримання Витягу платнику в електронному кабінеті необхідно створити «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС» за формою «J/F1300207» в приватній частині Електронного кабінету у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації».
Якщо платник податків у Запиті, який подається через електронний кабінет, зазначає позначку про необхідність підпису Витягу щодо стану розрахунків, то на такий документ накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи територіального органу ДПС за основним місцем обліку такого платника.
На Дубенщині сплачено до бюджету 9,3 млн гривень рентної плати за спеціальне використання лісу
З початку 2024 року господарники Дубенського району перерахували до бюджетів всіх рівнів 9,3 млн гривень рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження до зведеного бюджету цього податку зросли на 2,8 млн гривень.
Зокрема з цієї суми до загального фонду державного бюджету перераховано близько 4 млн гривень, до місцевих бюджетів територіальних громад надійшло понад 5,3 млн гривень рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів.
Найбільший внесок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів до Зведеного бюджету зробили платники Радивилівщини -3,8 млн гривень.
Нагадаємо, що згідно з п. 256.1 ст. 256 Податкового кодексу України платниками рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів є лісокористувачі - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, фізичні особи (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичні особи - підприємці, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.
Звертаємо увагу платників податків, які користуються природними ресурсами, на необхідність своєчасно та в повному обсязі сплачувати до бюджетів належні суми рентної плати за спеціальне використання лісу.
Про нарахування ЄВ померлому працівнику на виплати за період, який закінчується днем його смерті
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до абзацу другого п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).
Базою нарахування ЄВ для зазначених платників відповідно до п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Наказ (розпорядження) керівника підприємства про розірвання трудового договору з померлим працівником видається на підставі копії свідоцтва про смерть, в якому зазначено дату смерті працівника. Датою припинення трудових відносин є дата смерті працівника, яка не співпадає з датою видання наказу, оскільки оформлення припинення трудових відносин відбувається вже після їх фактичного припинення.
Таким чином, на виплати, які нараховані померлому працівнику за період, який закінчується днем його смерті, ЄВ нараховується та сплачується на загальних підставах.
Про подання Повідомлення за ф. № 20-ОПП
Головне управління ДПІ у Рівненській області повідомляє, що платники податків зобов’язані повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, (у разі наявності, виникнення, зміни типу об’єкта оподаткування) контролюючий орган за основним місцем обліку, шляхом подання Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП).
Це передбачено п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України та розділом VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами.
Тобто, Повідомлення за ф. № 20-ОПП необхідно подавати до органу ДПС усім платникам податків, як юридичним особам, так і фізичним особам – підприємцям незалежно від системи оподаткування. У зазначеному Повідомленні вказується інформація про всі об’єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.
Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати Повідомлення за ф. № 20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Звертаємо увагу, що з 01 січня 2022 року суб’єктам господарювання – платникам єдиного податку ІІ – IV груп (за певним виключенням) під час провадження розрахункових операцій необхідно застосовувати РРО або програмний РРО (ПРРО). Для реєстрації «касового апарату» у відповідній заяві підприємцю потрібно вказати дані згідно з Повідомленням за ф. № 20-ОПП, зокрема, надати інформацію про господарську одиницю, де буде застосовуватись РРО/ПРРО.
Про створення на РРО або ПРРО щоденних Z-звітів у разі несвоєчасного закриття зміни через форс-мажорні обставини
Головне управління ДПС в Рівненській області інформує, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненням (далі – Закон № 265). Дія його поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Пунктом 9 ст. 3 Закону № 265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Тобто, діючим законодавством встановлений обов’язок щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Разом з тим, у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають.
Враховуючи викладене, у разі оголошення повітряної тривоги працівники магазину зобов’язані припинити реалізацію товарів (послуг) та покинути магазин (торговий зал). У випадку, якщо повітряна тривога тривала в проміжку часу, в якому господарський об’єкт припиняє свою роботу згідно з розкладом, такий чек має бути створений на РРО та/або ПРРО не пізніше наступного робочого дня, до початку проведення розрахункових операцій на такому РРО та/або ПРРО.
Аналогічними дії суб’єкта господарювання можуть бути і при аварійному відключенні світла та неможливості створення щоденного фіскального звітного чеку (щоденного Z-звіту).